Voortgang veldkeuring pootaardappelen en bladluissituatie

Verloop veldkeuringTot nu toe is er in de veldkeuring 1.140 hectare verlaagd. De verlagingen vonden voornamelijk plaats op bacterieziek. Het verlagingspercentage is vergelijkbaar met 2012.  In onderstaande grafiek is het percentage verlagingen en afkeuringen te zien: percentage verlagingen en afkeuringen      stand tot 17/6-2014 (week 24)  % verlaagd % afgekeurd gebied ha 2014 2013 2012 2014…

Lees verder!

Kosteloos bellen met de NAK klantenservice

In verband met een wijziging van de regelgeving is het 0900-nummer van de NAK klantenservice met ingang vanaf woensdag 25 juni een gratis nummer. Dit betekent dat u kosteloos (m.u.v. de kosten van uw mobiele telefoon) kunt bellen met onze klantenservice.  

Nieuw certificeringsrecord pootaardappelen

We naderen het einde van het certificeringsseizoen. Voor de aardappelen hebben we dit jaar weer een nieuw record bereikt van 1.081.103 ton (per begin juni). Dit is de derde keer dat het certificeringsaantal boven de miljoen ton uitkomt. We zien dat er steeds certificaten online worden aangevraagd, maar liefst 74% van onze klanten vragen hun certificaten…

Lees verder!

1e veldkeuring pootaardappelen voor de helft afgerond

Verloop veldkeuring Op 17 juni is de eerste veldkeuring van de pootaardappelen voor de helft afgerond. In de onderstaande tabellen staan geen gegevens over 2013, omdat er door het late voorjaar in 2013 nog geen keuringsgegevens beschikbaar waren in week 24.  We zien dat er tot nu toe weinig virusziek wordt waargenomen. De eerste uitingen…

Lees verder!

Certificeringscijfers per juni 2014 bekend

De maandelijkse certificeringsoverzichten zijn weer bijgewerkt tot 1 juni. We zien dat de certificering van de aardappelen nagenoeg gelijk is aan afgelopen jaar met 1.081.103 ton per juni 2014 en 1.060.085 per juni 2013. De certificering van de zaaizaden ligt iets onder het niveau van dezelfde maand van het afgelopen jaar.  Benieuwd naar de nieuwste…

Lees verder!

KPN storing opgelost

Gisteren (29 mei) zijn we getroffen door een KPN storing waardoor ons NAK-Loket tijdelijk niet beschikbaar was. De oorzaak hiervoor was dat KPN bij de vorige storing (begin mei) de glasverbinding bij het inkorten beschadigd heeft (geknikt). Vanmorgen is de verbinding vervangen. Onze excuses voor de mogelijke overlast die u ervaren heeft.

Lees verder!