Hoe dient u een Woo-aanvraag in?
Iedereen heeft het recht om een Woo-verzoek in te dienen voor informatie over de publieke taken van de NAK. Dit verzoek kunt u op verschillende manieren indienen:
- Telefonisch: Via het telefoonnummer 0527 – 635 350.
- Per post: Stuur uw Woo-verzoek naar Randweg 14, 8304 AS Emmeloord, t.a.v. directiesecretariaat.
- Digitaal: Stuur uw verzoek per e-mail naar nak@nak.nl o.v.v. WOO-verzoek.
We adviseren om in uw aanvraag duidelijk aan te geven welke informatie u wilt ontvangen. Dit helpt ons om uw verzoek zo snel mogelijk te behandelen.
Waar moet een Woo-aanvraag aan voldoen?
Om uw Woo-verzoek in goede orde te behandelen, dient deze aan enkele voorwaarden te voldoen:
- De opgevraagde informatie moet schriftelijk of digitaal zijn vastgelegd.
- Het gaat om informatie die bij de NAK beschikbaar is.
- Het Woo-verzoek moet betrekking hebben op het beleid van de NAK, of de voorbereiding en uitvoering daarvan.
Als het Woo-verzoek niet helemaal duidelijk is of niet volledig aan de criteria voldoet, nemen we contact met u op voor een nadere toelichting. De termijn voor de behandeling van uw Woo-verzoek wordt dan tijdelijk opgeschort totdat we de aanvullende informatie hebben ontvangen.
Hoe behandelt de NAK een Woo-verzoek?
Na ontvangst van uw Woo-verzoek gaan we zorgvuldig na of de gevraagde informatie aan de criteria van de Woo voldoet en voor iedereen openbaar kan worden gemaakt. U ontvangt binnen vier weken een reactie van ons. Mochten we meer tijd nodig hebben – bijvoorbeeld omdat het verzoek een groot aantal documenten omvat – dan kan deze termijn met maximaal twee weken worden verlengd. In dat geval informeren wij u tijdig en laten we u weten waarom het langer duurt.