Privacyverklaring
Deze privacyverklaring geeft weer wat wij doen met de persoonsgegevens van onze externe relaties, zoals geregistreerde klanten met een klantportaalaccount, bezoekers, sollicitanten en bezoekers van de website. Om onze (wettelijke) taken uit te kunnen voeren is het nodig om persoonsgegevens te verwerken. Persoonsgegevens zijn gegevens die informatie verstrekken over een individueel persoon, zoals contactgegevens, financiële gegevens en in veel gevallen ook de keurings- en analysegegevens. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze Functionaris Gegevensbescherming.
Beveiligen persoonsgegevens
Wij nemen alle passende beveiligingsmaatregelen om de persoonsgegevens te beschermen tegen onrechtmatige toegang of wijziging, openbaarmaking of vernietiging van persoonsgegevens. Als ondanks de beveiligingsmaatregelen er toch sprake is van een beveiligingsincident dat waarschijnlijk nadelige gevolgen heeft voor u, zullen wij u zo snel mogelijk informeren over het incident. We informeren u dan ook over de maatregelen die wij hebben genomen om de gevolgen te beperken en herhaling in de toekomst te voorkomen.
Waar slaan we de gegevens op?
De persoonlijke gegevens die wij over u verzamelen, worden opgeslagen binnen Europese Economische Ruimte (EER).
Geautomatiseerde besluitvorming
Wij nemen geen besluiten op basis van uitsluitend geautomatiseerde verwerkingen over zaken die (aanzienlijke) rechtsgevolgen kunnen hebben. Het gaat hier om besluiten genomen door computerprogramma’s of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een medewerker van NAK) tussen zit.
Delen van persoonsgegevens met derden
Wij leveren geen persoonsgegevens aan derden anders dan wanneer dit noodzakelijk is voor de uitvoering van onze (wettelijke) taak, dan wel om te voldoen aan een wettelijke verplichting dan wel na uw uitdrukkelijke toestemming daarvoor. Met bedrijven die uw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een overeenkomst om te zorgen voor minimaal eenzelfde niveau van beveiliging en borging op het gebied van beschikbaarheid, integriteit en vertrouwelijkheid van uw gegevens als wij hanteren.
Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien en het verzoek te doen om ze te (laten) corrigeren of te (laten) verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om een gegeven toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens. U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van uw toestemming of bezwaar op de verwerking van uw persoonsgegevens sturen per e-mail aan privacy@nak.nl
Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u zich te komen legitimeren. We reageren binnen vier weken op een dergelijk verzoek.
Mocht u dat wensen dan kunt een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens.
Website- en Klantportaalbezoekers
De NAK website maakt gebruik van cookies. Dit zijn kleine bestanden die via uw browser op uw computer worden opgeslagen. U kunt uw browser zo instellen, dat cookies alleen na uw toestemming, of zelfs in het geheel niet, op uw computer worden opgeslagen.
De NAK website maakt alleen gebruik van zogenaamde tracking cookies. Deze cookie voldoet aan de richtlijnen van de Telecommunicatiewet. Deze cookies worden gebruikt voor webstatistieken om de kwaliteit van onze website te verbeteren. Voor het plaatsen hiervan is vooraf geen toestemming nodig.
De NAK gebruikt Google Analytics voor het analyseren van de webstatistieken. Hierbij wordt uw IP-adres geanonimiseerd, we delen géén site-statistieken met Google en we maken géén gebruik van andere Google-diensten in combinatie met Google Analytics cookies.
Bezoekers
Welke informatie verzamelen wij?
Wanneer u ons bezoekt registreren we bij de receptie uw naam, de organisatie welke u vertegenwoordigt, op welk moment u met wie een afspraak heeft.
Hoe gebruiken wij die informatie en op basis van welke wettelijke grondslag doen we dat?
We verwerken de persoonsgegevens als hierboven genoemd om het voor de receptioniste mogelijk te maken om degene met wie u de afspraak heeft op de juiste wijze te kunnen informeren.
De gegevens welke bij de receptie bekend zijn worden de werkdag nadat u bent ontvangen vernietigd. Degene met wie een afspraak heeft (gehad) zal deze gegevens en de gegevens welke tijdens de ontmoeting en daarna zijn gegenereerd zolang bewaren als hij/zij dat nodig acht. In voorkomend geval kunt u voor meer informatie terecht bij degene met wie u de afspraak heeft gehad.
Sollicitanten
Welke informatie verzamelen wij?
Wij verzamelen en verwerken persoonlijke gegevens over u wanneer u solliciteert bij ons. Wij hanteren daarbij de sollicitatiecode van de Nederlandse Vereniging voor Personeelsmanagement & Organisatieontwikkeling (NVP).
De persoonlijke gegevens die wij verwerken zijn:
- Uw naam, woonadres, e-mailadres en/of telefoonnummers.
- Uw opleidingsgeschiedenis en arbeidsverleden.
- Andere informatie in uw curriculum vitae of andere documenten of informatie die u aan ons verstrekt.
- Informatie uit het selectieproces.
- Referenties en beoordelingen met betrekking tot uw werk voor vorige werkgevers.
- Informatie om uw identiteit en recht op werk te bevestigen.
- Details van eventuele niet-uitgezeten strafrechtelijke veroordelingen.
- Informatie over uw feedback over onze organisatie.
- Alle andere informatie die u mogelijk aan ons verstrekt.
Waar komt die informatie vandaan?
Wij verkrijgen deze informatie rechtstreeks van u, van ons personeel, via onze systemen en apparatuur, evenals van derden zoals wervingsbureaus, bedrijven voor antecedentenonderzoek of voormalige werkgevers. We kunnen deze ook verkrijgen via uw openbare profielen die online beschikbaar zijn.
Hoe gebruiken wij die informatie en op basis van welke wettelijke grondslag doen we dat?
We verwerken de persoonsgegevens als hierboven genoemd om de volgende redenen:
- om de juiste afweging te maken over uw geschiktheid voor de functie waarop u solliciteerde.
- om te voldoen aan zijn wettelijke en regelgevende verplichtingen.
- om beslissingen te maken.
- om uw bericht te kunnen opvolgen en u over de vervolgstappen te kunnen informeren.
De gegevens bewaren we zolang ze nodig zijn voor de sollicitatieprocedure. Zolang er geen andere afspraken met u zijn gemaakt worden de gegevens binnen een maand na afronding van de sollicitatieprocedure vernietigd.
Contact
Als u naar aanleiding van deze privacyverklaring contact met ons wilt opnemen, dan kan dat via deze contactgegevens:
Telefonisch: (0527) 635350 (maandag tot en met vrijdag van 8.00-17.00 uur)
E-mail: via privacy@nak.nl
Post: NAK, Postbus 1115, 8300 BC Emmeloord
J.C. de Kroon is de Functionaris Gegevensbescherming van de NAK. Hij is te bereiken via e-mail: privacy@nak.nl.
Wijzigingen privacy statement
De NAK behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in dit privacy statement. Bekijk regelmatig dit privacy statement, zodat u van de wijzigingen op de hoogte bent.
Contactpersoon Wet open overheid (Woo)
Heeft u vragen over de beschikbaarheid van publieke informatie bij de NAK in het kader van de Wet open overheid (Woo)? Dan kunt u contact opnemen met de Woo-contactpersoon van de NAK:
- middels het directiesecretariaat via het algemene telefoonnummer: 0527-635350
- of per mail: nak@nak.nl.